Article 146(1)(e) of Council Directive 2006/112/EC must be interpreted as meaning that the exemption laid down in that provision does not apply to a supply of services, such as that at issue in the main proceedings, relating to a transaction consisting in the transport of goods to a third country, where those services are not provided directly to the consignor or the consignee of those goods.
Gerelateerde artikelen
Het verwachte fiscale belang van een trailing tax, een verlengde belastingplicht in de inkomstenbelasting na emigratie, bedraagt circa € 16 tot € 38 miljoen, afhankelijk van de gekozen variant en duur van de maatregel. Dat schrijft staatssecretaris Heijnen van Financiën aan de Tweede Kamer naar aanleiding van het vervolgonderzoek trailing tax.
Brussel ziet af van volledig verbod verbrandingsmotor auto 2035
Er komt geen volledig verbod meer op nieuw geproduceerde auto's met een verbrandingsmotor in de EU per 2035. De Europese Commissie heeft een herziening gepresenteerd, waarin nieuw geproduceerde auto's niet volledig emissieloos moeten zijn, maar 90% minder CO2 moeten uitstoten vergeleken met 2021. Daardoor blijft er ruimte voor autofabrikanten om hybride auto's op de Europese markt te brengen.
Vanaf juli 2026 invoerrechten voor kleine pakketten van buiten EU
Het wordt duurder om pakketjes van buiten de EU te kopen. Op elk pakketje dat bij onder meer Chinese webshops wordt gekocht, moeten consumenten vanaf juli 2026 € 3 aan invoerrechten betalen. Dat hebben de EU-ministers van Financiën op 12 december 2025 besloten. Nu hoeven consumenten pas invoerrechten te betalen als het gaat om een pakket van minimaal € 150.