Met de nieuwe Administratiecheck voor horecaondernemers wil de Belastingdienst ondernemers helpen om hun administratie vanaf het begin goed op te zetten en te onderhouden.

Horecaondernemers kunnen eenvoudig nagaan of de administratie voldoet aan de wettelijke eisen. De check geeft tips om de administratie goed in te richten en grip te houden op belastingzaken. Een goede administratie helpt bij het doen van aangifte en het op tijd betalen van belastingen.

De check bestaat uit 3 onderdelen:

  • Afrekenen: wat is een goed kassasysteem
  • Bijhouden: hoe doet de ondernemer dat het beste?
  • Bewaren: wat, hoe en hoe lang?

Via 9 korte vragen krijgt de horecaondernemer inzicht in keuzes die invloed hebben op de kwaliteit van de administratie. Bij elk antwoord verschijnt een toelichting met uitleg, tips en adviezen.

Via belastingdienst.nl/administratiecheck kan de check worden gedaan.

 

Bron: Belastingdienst

Informatiesoort: Nieuws

Rubriek: Inkomstenbelasting, Omzetbelasting, Fiscaal bestuurs(proces)recht

22

Gerelateerde artikelen