Na het afvallen van onderzochte alternatieven stapt de Belastingdienst toch over naar Microsoft365 voor de kantoorautomatisering. Dit deelt Staatssecretaris Heijnen van Financiën met de Tweede Kamer.

In 2021 is de Belastingdienst al begonnen met het vervangen van de werkplekken. De definitieve implementatie van Microsoft365 heeft op zich laten wachten in verband met de (geo)politieke en maatschappelijke ontwikkelingen rondom het gebruik van de cloud door overheidsorganisaties. Echter, er is op korte termijn geen geschikt Europees alternatief beschikbaar en momenteel is er sprake van productiviteitsverlies door het gebruik van de verouderde omgeving. Daarnaast is het onderhouden van de huidige omgeving – een on-premises werkomgeving met legacy software – kostbaar en complex. Omdat de overstap ook risico’s met zich meebrengt heeft de Belastingdienst een uitgebreide risicoanalyse en exitstrategie opgesteld.

[Nieuwsbron] [Nieuwsbron]

Rubriek: Belastingrecht algemeen

Regelgevende instantie: Ministerie van Financiën

Editie: 3 oktober

Informatiesoort: VN Vandaag

61

Inhoudsopgave van deze editie

Gerelateerde artikelen