De Belastingdienst zal een coulante houding innemen richting burgers en bedrijven die aantoonbare fiscale consequenties hebben ervaren door onbereikbaarheid van de belastingtelefoon. Dat schrijft Staatssecretaris Van Rij van Financiën als antwoord op Kamervragen van het Tweede Kamerlid Idsinga (VVD).

De Kamervragen zijn gesteld naar aanleiding van het NRC Handelsblad artikel: ‘Belastingtelefoon onbereikbaar: burgers konden er 900.000 keer niet hun vragen kwijt’. Uit de Kamerbrief van de staatssecretaris blijkt dat de belastingtelefoon onbereikbaar was vanwege een twee dagen durende technische storing en onderbezetting. Om de bereikbaarheid van de belastingtelefoon te verbeteren zal maximale inspanning plaatsvinden om medewerkers te werven en de bezetting tijdens topdrukte te verbeteren en, voor zover mogelijk, te spreiden. Verder zullen de informatievoorzieningen van de Belastingdienst worden verbeterd en aangevuld.

[Nieuwsbron] [Nieuwsbron]

Informatiesoort: VN Vandaag

Rubriek: Belastingrecht algemeen

Regelgevende instantie: Ministerie van Financiën

17

Gerelateerde artikelen