In september kreeg een op de drie bellers naar de Belastingtelefoon niemand aan de lijn. Ze werden uit de wachtrij geweerd omdat het te druk was of hingen zelf op. Die cijfers zijn nog schrijnender dan in de maanden mei of juni.
Dat meldt de Telegraaf. 'Het geduld van politiek Den Haag met de onbereikbare Belastingtelefoon raakt op. De fiscus is in september nog slechter bereikbaar dan voor de zomer. VVD en CDA reageren verontwaardigd op de nieuwe problemen' zo schrijft de krant.
In augustus schreef de staatssecretaris na een klacht van de Nationale Ombudsman dat burgers mogen verwachten dat de BelastingTelefoon goed bereikbaar is. Hij kondigde toen aan dat de capaciteit van de BelastingTelefoon met 160 voltijdsfuncties (fte) wordt vergroot, aangevuld met 50 fte voor het verbeteren van de kwaliteit van beantwoording van de wet- en regelgevingsvragen. Het effect daarvan zou in de maanden erna meteen merkbaar moeten zijn. Volgens de Telegraaf is daar dus geen sprake van.
Bron: Telegraaf
Informatiesoort: Nieuws
Rubriek: Belastingrecht algemeen