De aanvraagformulieren voor verzoek om teruggaaf van milieubelastingen veranderen per 14 december 2020. Als een belastingplichtige de afgelopen jaren een dergelijk teruggaafverzoek heeft ingestuurd naar de Belastingdienst, ontvangt hij hierover een brief.

Dat meldt de Belastingdienst. In de brief staat uitgelegd hoe iemand ervoor kan zorgen dat de Belastingdienst het verzoek behandelt. Dit kan door onderstaande stappen te volgen:

  • Gebruik een verzoekformulier van de website van de Belastingdienst. Download altijd de laatste versie op de site zodra een nieuw teruggaafverzoek wordt gedaan.
  • Vergeet niet het BSN/RSIN in te vullen. Zonder BSN/RSIN behandelt de Belastingdienst het verzoek niet.
  • Stuur voor elk teruggaafverzoek een apart formulier in. Teruggaven voor meerdere teruggaafregelingen kan de Belastingdienst niet samenvoegen.
  • Vul altijd alle vragen in, ook als de Belastingdienst vraagt naar een bijlage met een berekening en omschrijving bij bijzondere situaties.
  • Een gemachtigde moet zorgen dat een geldige machtiging bij de Belastingdienst bekend is.
  • Is een (administratie)kantoor gemachtigd, vul dan bij de ‘Gegevens gemachtigde’ het BSN/RSIN en de naam van het kantoor in en niet de naam van de medewerker die het verzoek behandelt.
  • Stuur een verzoek tijdig in en houd rekening met de tijd die nodig is voor postbezorging. Bedenk dat rond de kerstdagen de postbezorging meer tijd kost. Om te beoordelen of een verzoek tijdig is, kijkt de Belastingdienst naar de datum waarop het verzoek is ontvangen.
  • Houd er rekening mee dat de ontvangstbevestigingen van de verzoeken die de Belastingdienst na 14 december 2020 ontvangt, na 6 januari worden verstuurd.

Bron: Belastingdienst

Informatiesoort: Nieuws

Rubriek: Milieuheffingen

6

Gerelateerde artikelen