Staatssecretaris Snel van Financiën bereidt maatregelen voor bij de BelastingTelefoon om de beantwoording van moeilijke inhoudelijke vragen te verbeteren. Snel wil specialisatie op basis van thema’s en het versterken van de tweede lijn bij vragen van burgers. Dit antwoordt Snel op Kamervragen van Tweede Kamerlid Mulder (PVV) over het bericht dat de BelastingTelefoon voor het zesde jaar op rij onder de maat presteert.

De beantwoording van 97% van de vragen voldoet aan de kwaliteitsnorm, aldus Snel. De kwaliteit van de antwoorden op de meest complexe en minder vaak gestelde vragen (3% van alle vragen) moet op een acceptabele norm komen. Hiervoor zijn meer fiscaal geschoolde medewerkers nodig.

[Nieuwsbron] [Nieuwsbron]

Informatiesoort: VN Vandaag

Rubriek: Belastingrecht algemeen

Editie: 4 juni

1

Inhoudsopgave van deze editie

Gerelateerde artikelen