De Nationale ombudsman acht de klacht van X over het niet nakomen van toezeggingen door de Belastingdienst/Toeslagen over de betaling van toeslagen gegrond.

Belanghebbende, X, ontvangt al jarenlang toeslagen van de Belastingdienst/Toeslagen. De uitbetaling van de toeslagen wordt echter stopgezet nadat zij een wijziging heeft doorgegeven. X klaagt bij de Nationale ombudsman dat de Belastingdienst/Toeslagen toezeggingen dat een betaling wordt gedaan telkens niet nakomt.

De Nationale ombudsman acht de klacht van X over het niet nakomen van toezeggingen door de Belastingdienst/Toeslagen over de betaling van toeslagen gegrond. Zowel X als de Nationale ombudsman hebben herhaaldelijk contact gezocht met de Belastingdienst/Toeslagen, maar dit heeft lange tijd niet geleid tot de gewenste oplossing. Uiteindelijk blijkt dat het probleem wordt veroorzaakt door een spoedbetaling (een zogeheten ‘Stella-betaling) die het normale proces van betalen heeft verstoord. Een halfjaar na haar eerste melding over het ontbreken van betalingen van toeslagen verlopen de betalingen uiteindelijk weer zoals het moet. De ombudsman vindt dat dit te lang heeft geduurd waardoor X onnodig in de financiële problemen is gebracht.

[Nieuwsbron]

Informatiesoort: VN Vandaag

Rubriek: Toeslagen en zorgverzekeringswet

Instantie: Nationale ombudsman

Editie: 24 december

15

Inhoudsopgave van deze editie

Gerelateerde artikelen