De Nationale ombudsman oordeelt dat bij de klachtbehandeling op een door X aangevoerde discrepantie in het optreden van de Belastingdienst niet wezenlijk wordt ingegaan.

Belanghebbende, X, is niet tevreden over de afhandeling door de Belastingdienst van een door hem ingediende klacht. Kern van de klacht is dat verzoeker/zijn onderneming op een oneerlijke wijze concurrentie ondervindt doordat de Belastingdienst niet eenduidig handelt en in afwijking van gemaakte afspraken gunstigere regelingen treft met concurrenten op het gebied van onkostenvergoedingen. Volgens X heeft de Belastingdienst bij de klachtafhandeling te weinig aandacht besteed aan de specifieke omstandigheden die speelden. Het bleef in zijn beleving bij algemene bewoordingen over de wijze waarop de Belastingdienst normaal optreedt in een gelegenheid als hier speelt.

De Nationale ombudsman oordeelt dat bij de klachtbehandeling op een door X aangevoerde discrepantie in het optreden van de Belastingdienst niet wezenlijk wordt ingegaan. Ook wordt X niet erkend in zijn gevoel dat hij door mededelingen van medewerkers van de Belastingdienst op het verkeerde been is gezet. En ten slotte roept het vragen op dat betrokken medewerkers van de Belastingdienst ten onrechte (aanvankelijk) niet bij de klachtbehandeling zijn betrokken. De klacht van X is gegrond.

[Nieuwsbron]

Informatiesoort: VN Vandaag

Rubriek: Bronbelasting

Instantie: Nationale ombudsman

Editie: 3 februari

1

Inhoudsopgave van deze editie

Gerelateerde artikelen