Martin van Roekel, CEO van het internationale netwerk, vertelt: "Alle BDO-regio's hebben zonder uitzondering de economische uitdagingen – waarmee het accountantsberoep maar ook andere financiële beroepsgroepen geconfronteerd werden – het hoofd geboden door tastbare groei te boeken. Daar mogen we trots op zijn."
BDO groeit wereldwijd op alle fronten
De ‘Asia Pacific-regio' van BDO groeide dit boekjaar het snelst, aangevoerd door BDO China en Japan. Hun omzetstijging bedroeg 48,5 procent.
De totale Australische omzet groeide vanwege de fusie met PKF-kantoren in o.a. Brisbane en Melbourne.
Het Midden Oosten behaalde een totale omzetstijging van 31,8 procent.
Ook Noord-Amerika, de Cariben en Latijns Amerika doen het goed, mede dankzij de aanstellingen van partnerorganisaties en fusies.
Ondanks de moeilijkheden in de Eurozone neemt ook hier de omzet van BDO toe via fusies en autonome groei. Ze halen 4,6 procent hoger ten opzichte van vorig jaar.
Consultancy dienstverlening
In de omzetverdeling onder de verschillende service lines laat de consultancy dienstverlening als enige een lichte stijging zien: naar 21 procent. De omzet uit audit & accountancy dienstverlening bedraagt 61 procent van het totaal, de fiscale dienstverlening is goed voor 18 procent.
Kantoren en medewerkers
Eind 2012 is BDO in 138 landen aanwezig. Met een stijging van 7,7 procent heeft BDO nu wereldwijd 1.204 kantoren. Het totaal aantal medewerkers steeg met 13,35 procent naar 54.933.
CEO is verheugd
Martin van Roekel is verheugd over de resultaten in het eerste jaar na zijn aanstelling: "De accountancywereld verandert. In moeilijke tijden letten ondernemingen over de hele wereld op de kosten maar boven alles op service. Hierin onderscheidt BDO zich. De positieve omzetresultaten laten zien dat we in staat zijn aan de hoge eisen van onze klanten te voldoen. We zijn erop gebrand onze klanten de allerbeste service én de beste kwaliteit te bieden."
Bron: Redactie TaxLive