From 28 November 2013 till 30 November 2013 Šemeta will be in Singapore. In Singapore Commissioner Šemeta will meet the Deputy Prime Minister and Minister of Finance, Mr Tharman Shanmugaratham, the Commissioner of the Inland Revenue Service of Singapore, Dr Tan Kim Siew, the Director General of Customs, Mr Fong Yong Kian, as well as members of the EU business community in Singapore. Šemeta will be in Australia from 1 December till 3 December 2013. Australia will hold G20 Presidency in 2014. As such, it will have a vital role to play in pushing forward the international agenda against tax evasion and avoidance. In Australia Commissioner Šemeta will meet Treasurer Joe Hockey, Assistant Treasurer Senator Arthur Sinodinos, Finance Minister Senator Mathias Corman, Minister for Communication Malcolm Turnbull, the CEO of the Australian Customs and Border Protection Service Michael Pezzullo and several senior taxation and treasury officials and experts. The Commissioner will also meet with the Council of Australian Governments and representatives of the EU and the local business communities.
Gerelateerde artikelen
Europese CO2-belasting gaat ook gelden voor wasmachines van buiten EU
Wasmachines van buiten de EU krijgen binnenkort te maken met een Europese grensbelasting voor CO2-uitstoot. Eurocommissaris Hoekstra voor Klimaat en Schone Groei heeft 17 december 2025 laten weten dat de belasting die al gold voor bijvoorbeeld aluminium en staal met ingang van 2026 wordt uitgebreid naar producten waarin veel van die materialen zijn verwerkt.
Het verwachte fiscale belang van een trailing tax, een verlengde belastingplicht in de inkomstenbelasting na emigratie, bedraagt circa € 16 tot € 38 miljoen, afhankelijk van de gekozen variant en duur van de maatregel. Dat schrijft staatssecretaris Heijnen van Financiën aan de Tweede Kamer naar aanleiding van het vervolgonderzoek trailing tax.
Brussel ziet af van volledig verbod verbrandingsmotor auto 2035
Er komt geen volledig verbod meer op nieuw geproduceerde auto's met een verbrandingsmotor in de EU per 2035. De Europese Commissie heeft een herziening gepresenteerd, waarin nieuw geproduceerde auto's niet volledig emissieloos moeten zijn, maar 90% minder CO2 moeten uitstoten vergeleken met 2021. Daardoor blijft er ruimte voor autofabrikanten om hybride auto's op de Europese markt te brengen.