Staatssecretaris Van Huffelen van Financiën heeft de vragen beantwoord naar aanleiding van het wetsvoorstel Wet verbetering uitvoerbaarheid toeslagen door middel van een memorie van antwoord aan de Eerste Kamer. Zij geeft daarin aan dat toeslaggerechtigden ook per telefoon benaderd kunnen worden door de Belastingdienst/Toeslagen.

De Belastingdienst/Toeslagen benadert toeslaggerechtigden die niet (tijdig) op een informatieverzoek reageren per brief of telefoon. Ook worden toeslaggerechtigden indien nodig aangeschreven om hen in de gelegenheid te stellen tot het indienen van een zienswijze.

Verder gaat de Belastingdienst/Toeslagen in samenwerking met de beleidsverantwoordelijke ministeries zorgdragen voor informatievoorziening aan relevante derden, zoals gemeenten en sociaal raadslieden. Zo worden gemeenten en sociaal raadslieden in staat gesteld toeslaggerechtigden zo optimaal mogelijk van dienst te zijn. Dit is bijvoorbeeld van belang voor toeslaggerechtigden van wie de partner gedetineerd is of toeslaggerechtigden van wie de partner in een verpleeghuis verblijft.

[Nieuwsbron]

Informatiesoort: VN Vandaag

Rubriek: Belastingrecht algemeen, Toeslagen en zorgverzekeringswet

Regelgevende instantie: Staten-Generaal

Editie: 1 december

2

Inhoudsopgave van deze editie

Gerelateerde artikelen