Tienduizenden consumenten met schulden dreigen nog dieper in de problemen te komen als gevolg van het faillissement van de Rotterdamse schuldenhandelaar Direct Pay Services (DPS). Dat is de conclusie van een FD-onderzoek op basis van informatie van Bureau Kredietregistratie, de curator en gedupeerden.
De administratie van DPS is al maanden niet actueel en ontoegankelijk, zo stelt curator Jeroen Princen. Uit individuele gevallen blijkt dat betrokkenen daardoor niet afkomen van hun mogelijk onterechte BKR-registratie.
Bij het faillissement van DPS zijn volgens Princen van DVDW Advocaten zo’n 350.000 vorderingen van particulieren betrokken. "Het gaat om vorderingen variërend van een paar tientjes tot enkele honderden euro’s voor bijvoorbeeld een mobiele telefoon of kledingstukken die op afbetaling zijn gekocht", zegt Princen.
Het BKR is bekend met 21.000 registraties uit de DPS-boedel, en zegt desgevraagd het voornemen te hebben die hele groep tijdelijk uit het register te verwijderen, aldus de krant.
Bron: FD
Informatiesoort: Nieuws
Rubriek: Insolventierecht, Invordering