De Belastingtelefoon was in 2018 erg slecht bereikbaar. Van de 12,5 miljoen telefoontjes die de Belastingtelefoon in 2018 heeft gehad, is bijna 2,5 miljoen zonder resultaat gebleven. Of de beller hing na lang wachten vroegtijdig op zonder een medewerker te hebben gesproken of het was zo druk dat de beller niet eens in de wachtrij geplaatst kon worden en de verbinding werd verbroken. Vooral ondernemers hadden hier last van volgens de Telegraaf.

De Staatssecretaris van Financiën heeft al meerdere malen aan de Tweede Kamer moeten uitleggen waarom de Belastingtelefoon zo slecht bereikbaar is, zie ook het bericht op Taxlive van 1 juni 2018 en het bericht op TaxLive van 30 augustus 2018.  Er zijn 210 nieuwe medewerkers aangenomen bij de Belastingtelefoon om de drukte in 2019 wel het hoofd te kunnen bieden.

Bron: Redactie Taxlive/ Telegraaf

Informatiesoort: Nieuws

Rubriek: Belastingrecht algemeen

3

Gerelateerde artikelen