Samen met klanten, relaties, collega's en medewerkers viert Baker Tilly Berk dit jaar zijn 100-jarig jubileum. Samen 100: met elkaar hebben zij Baker Tilly Berk gemaakt tot het bedrijf zoals het nu is. Opgericht in 1914 met de eerste ondernemende vestiging in Nijmegen. Romke van der Veen, bestuursvoorzitter bij Baker Tilly Berk: "Sinds 1914 zit ondernemen in ons dna. Onze klantenportefeuille, ons internationale netwerk en de expertise die wij in huis hebben, zorgen ervoor dat wij ons blijven ontwikkelen. In samenwerking met onze kennispartner Nyenrode Business Universiteit doen we onderzoek onder familiebedrijven. Zo houden we elkaar niet alleen scherp, maar zo kunnen wij ook onze klanten optimaal adviseren en houden wij de focus op de toekomst."
Sinds de oprichting van Baker Tilly Berk in 1914 is het kantoor diverse malen van naam veranderd. Van Vekemans & Bothof, naar Vekemans & Berk, daarna Berk en uiteindelijk Baker Tilly Berk. Van der Veen: "Wij zijn uitgegroeid tot één van de top tien accountancy en belastingadvieskantoren in Nederland. De vraag van de klant is de afgelopen jaren veranderd. De ondernemer van nu verwacht veel meer dan alleen een sluitende jaarrekening. Hij is op zoek naar antwoorden bij ondernemersvragen. Vragen over groeien of investeren in nieuwe ontwikkelingen. Over bedrijfsoverdracht of juridische vragen bij bijvoorbeeld een overname. Deze specialismen hebben we allemaal in huis. En we schakelen onze collega's in het buitenland in als een ondernemer buiten de landsgrenzen wil ondernemen. Omdat we dagelijks bij het mkb over de vloer komen en zelf ondernemer zijn weten wij als geen ander wat de ondernemer bezighoudt. Baker Tilly Berk maakt ondernemen kansrijk."
Ter gelegenheid van het jubileum doet Baker Tilly Berk onderzoek naar ‘de visie op ondernemen in Nederland'. De uitkomsten van het onderzoek worden begin juni gepresenteerd. Van der Veen: "Met 100 jaar historie kijken wij juist vooruit! En vooruitgang begint met inzicht. Niet alleen inzicht in de cijfers en de bedrijfsvoering, maar ook in de kansen en ontwikkelingen in de sector op nationaal en internationaal gebied. Zo maken wij ondernemen echt mogelijk!"
118