De Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft de regeling ter vaststelling van bedragen en percentages met betrekking tot de inkomensafhankelijke bijdragen in het jaar 2027 uitgebracht.

Met deze wijzigingsregeling wordt de Regeling zorgverzekering (Rzv) op de volgende punten aangepast:

  • •.

    Het maximum bijdrageloon en -inkomen dat voor de heffing van de inkomensafhankelijke bijdrage (IAB) voor de Zorgverzekeringswet (Zvw) in aanmerking wordt genomen wordt voor het jaar 2027 vastgesteld op € 82.543 (2026: € 79.409);

  • •.

    De percentages IAB Zvw worden voor dat jaar overeenkomstig de ontwerpbegroting VWS (Premiegefinancierde zorguitgaven) 2027 vastgesteld. Het hoge percentage stijgt van 6,10 in 2026 naar 6,27 in 2027. Ook het lage percentage stijgt, namelijk van 4,85 in 2026 naar 5,02 in 2027.

Wetingang:

Regeling zorgverzekering artikel 5.2

Regeling zorgverzekering artikel 5.3

Regeling zorgverzekering artikel 5.4

Regeling zorgverzekering artikel 5.5

[Nieuwsbron]

Rubriek: Premieheffing, Loonbelasting

Regelgevende instantie: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

Editie: 16 november

Informatiesoort: VN Vandaag

7

Inhoudsopgave van deze editie

Gerelateerde artikelen